RSS

Wednesday, August 5, 2009

tidakk!! perlukah bermata empat??

salam~

sejak dikuarantin di umah nh aku terpikir2 gak macam mane laa keadaan kolej tercinta. (chewaah..tercintaaa tu). yela, time aku balik haritu pon mmg keadaan kolej still kucar-kacir. Tapi rasenye balik nanti dh biase jek kot.huhu!

Anyway, since duduk kat umah nh aku memang banyak sgt tgk rancangan ilmiah. haha,perlukah diletak ilmiah dictu?tehee~ ok,ok tipu jek. Ilmiah mengikut nafsu aku adalah MTV, CHANNEL V, AXN, STAR MOVIES, dan paling besh ANIMAX! hehe,aku mmg manfaatkan masa yang ade ngn ngadap bnde gtu yg menyebabkan ibunda sentiasa berhalilintar di belakang tabir.uhuhu~
salahkah aku gne kemudahan sebaiknye?? (-__-")

Tapi, aku mula rase pelik tiap kali aku tgk muvie sure subtitle kelihatan agak kabur. Mule2 mungkin perasaa aku je kot..xpon tv aku nh penuh habuk ker..takpon mmg kurang jelas ker..takpon mainan warna tv ker..dan macam2 lagi alasan aku pikir.

Last2, time lepak ngn ibunda tercayang layan muvie tahpape kat HBO aku pon tnye soklan innocent:

anak: bu, subtitle tu ibu nmpk terang x?

ibunda: nampak jek. terang benderang lagi. knape? ko xnmpk?

anak: errmm..xderla xnmpk. tapi macam kabur..jenuh nk tgk..(mula berasa pelik)

ibunda: tahla, ibu tgk ok jek. mata problem la tu

anak: ah sudahhh~ xkan rabun kott..tgk dekat2 nampak jek..jauh2 nh jek kabur2

ibunda: oit, org tua mmg rabu dekat, org muda slalu rabun jauh..mcm2 la ko nh

anak: .......


Maka, hasil daripada perbualan tersebut maka titah diturunkn suh check mata nt.wuwu! aku cm xcaye jek..tidak2! ikut ati nk g check kat spital jek.tumpangla kawan2 ibunda yg doc mata ker..huhu~ tapi memang mengada tahap extreme ar tu..macamla sakit kronik. g kedai spec dlu sudey.

Tapi so far aku masih lum pegi lagi..maybe check kat T.M je kot incase sini xsempat disebabkan kemalasan aku tuk kuar umah.huhu~ hopefully xde pape (pray hardd), hopefully xperlula aku bermata empat..HOPE SGT2!

If not, mmg complete set ar aku join club skematic ngn chip n elly as petugas akademik n kerjaya.huhu! trio specky~ lalala~

p/s: xdpt aku bykn rupa pakai spek..seyes huduh!

2 comments:

zulfadli amzar said...

;) jom la. sama2 bermata 4. ;p

juz kawaii said...

wuaaaa~
tidak mauuu~
nt nmpk nerdy cm senseii..hahaha!